poniedziałek, 18 lutego 2013

Wspomnienia z dzieciństwa..

Otwierając dziś maila natknęłam się na wiadomość o konkursie organizowanym przez Polskie Księgarnie z okazji Dnia Kota. Konkurs dotyczył imion dwóch kotów z bajki, która dawniej wyświetlana była przez TVP. Weszłam na YouYube, żeby przypomnieć sobie bajeczki z moich lat dziecinnych i znalazłam bajkę, którą uwielbiałam, mianowicie "Przygód kilka wróbla Ćwirka".

Oglądając te bajki, aż ciepło robi się na duszy, bo to są prawdziwe bajki, miłe dla oka i ucha. Nie ma w nich nieuzasadnionej agresji i przemocy. Dziś oglądając kanały dla dzieci zastanawiam się kto te bajki wymyśla. Durnota co niektórych mnie powala i w sumie nie dziwię się, że z tych dzieci wyrastając później ludzie, którzy nie umieją normalnie żyć, ani radzić sobie w życiu inaczej jedynie używając przemocy. Dawniej to były bajki, albo słuchowiska radiowe dla dzieci. Szczerze powiedziawszy sama nie wiem czy nadal są nadawane te audycje dla dzieci, nawet nie pamiętam, która stacja prowadziła te audycje, a szkoda:((. Brakuje mi radia, gdzie byłyby czytane książki, albo przeprowadzane rozmowy na jakieś konkretne tematy, które dotyczyłyby naszych codziennych problemów. W większości stacji radioweych jest pełną reklam, których nienawidzę, najczęściej wyłączam odbiornik bo nie da się tego słuchać...

7 komentarzy:

  1. zgadzam się z Tobą nie te czasy nie te baji dobrze ze jest youtube....

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe mój synek ostatnio oglądał wilka i zająca a smiał sie że hoho

    OdpowiedzUsuń
  3. Niewiem czemu ale nie lubilam tej Bajki :P

    Za to mój synek podczas ogladania bajek z mojego dziecinstwa siedzi jak zaczarowany :)
    Lubi Wilka i Zajca, Bolka i Lolka, Sasiadów itp :)

    Pod poprzednim Postem zostawilam Komentarz.

    Milego dzionka :):*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wrażenie, a nawet pewność, że za naszych dziecinnych czasów bajki były dużo lepsze niż te obecne. Chociaż gorszej jakości jeśli chodzi o grafikę, to miały w sobie to coś.

    OdpowiedzUsuń
  5. zapomniałam już o tych bajkach...muszę ściągnąć ich trochę dla chłopaków ;)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochanie wiesz Mini-Mini to ejst kanał bez przemocy chyba jedyny jaki jest z bajkami właśnie bez przemocy... a takiej audycji i radia ja też bym posłuchała:))) musimy poszukać :)
    buziaki dla WAS♥

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie. Mamy w pakiecie sześc programów bajkowych z czego pozwalam Kacprowi oglądać jeden jedyny własnie mini mini bo reszta się nie nadają. Kiedyś to były bajki : smerfy, gumisie, muminki, a teraz? Masakra jakaś. Teraz kacprowi podoba się mini mini, ale jak znajome mają synów po 7-8 lat to dla takich chłopaków już na prawdę nie ma co ogladać bo mini mini ich już nie interesuje a CN w ogóle nie nadaje się do oglądania bo sieje spustoszenie w psychice dziecka.

    OdpowiedzUsuń