czwartek, 21 listopada 2013

Wróciłam

Jestem już. Wróciłam pełna obaw, tysiące pytań i niewiadomych. Jednak jest jedna rzecz, której jestem pewna- chcę być z Mężem, mieszkać z Nim i tworzyć rodzinę.

Liczę się z tym, że prawdopodobnie przeniosę się do Niego i będziemy mieszkać w Niemczech.
Może to mój błąd i niepotrzebnie boję się, cały czas prześladuje mnie strach, że mój mały Skarbek nie poradzi sobie w niemieckim żłobku. Obcy język, którego prawie nigdy nie słyszała, ludzie których nie zna.. Przeraża mnie to. Nie wiem, w jaki sposób oswoić ją z niemieckim, jakie bajki jej puszczać, czy mam mówić do niej prostymi zwrotami, żeby ją przyzwyczaić?

Strasznie chciałabym porozmawiać z kimś, kto był w takiej sytuacji lub podobnej. Jak dziecko znosi taką zmianę? Czy nie zniszczy to w pewien sposób jej psychiki? Wiem, że piszę strasznie dziwne rzeczy, ale kieruję mną strach matki, tak bardzo ją kocham i nie chcę żeby stała się jej krzywda.

6 komentarzy:

  1. Mysle, ze nic zlego sie jej nie stanie, a wrecz przeciwnie nauka nowa jezyka nie sprawi jej problemu. Im dziecko jest mlodsze, tym lepiej ;-) My tez mielismy taka sytuacje. Nadia nie znala zadnych slow po angielsku, jestesmy tu ponad rok, a ona radzi sobie doskonale ;) nawet lepiej niz te dzieci, ktore sie tu urodzily :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja Nadia jest starsza od Julii, a ja myślałam że starszemu dziecku gorzej będzie się zaaklimatyzować w nowym otoczeniu.

      Usuń
    2. otoz to, dziecku 2 jezycznemu ejst prosciej wiec nie rezygnuj z jezyka polskiego bo niemieckiego nauczy sie sama. Jak chodzilam na kurs niemieckiego mialam w grupie dziewczyne ktora przyjechala tu z mezem i synem 7 letnim ktory w pl skonczyl 1 klase i jak przyjechal tu poprostu zaczol znow szkole od 1 klasy a po kilku miesiacach zaczol pylnnie mowic po niemiecku i nie milam w szkole zbytnich problemow bo trafil do klasy gdzie byli mieszani uczniowie

      Usuń
  2. Słonce nic złego jej się nie stanie a im dziecko młodsze tym szybciej łapie wiec nie ma co się martwić wszytko bedzie dobrze:**

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziecko przyswaja bardzo szybko, myślę że ani się spostrzeżecie a będzie radziła sobie lepiej niż Wy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kochana nie martw sie moja Amelka mieszka tu od urodzenia bedzie 2 lata w grudniu a mowimy do niej TYLKO po polsku, zna z podowrka kilka slow niemieckich ale my do niej nie mowimy i WIEM na milion% ze jak tylko pojdzie do przedszkola szybko sie nauczy jezyka i nie ebdzie miala z nim problemow, wiec nie martw sie a jelsi chcesz ja oswic puszczaj jej niemieckie bajki, jak ogladacie ksiazeczki mowi jej slowa po polsku i niemiecku

    OdpowiedzUsuń