piątek, 30 stycznia 2015

" O tym, że "prawie" robi wielką różnicę"

Odpowiednia i zdrowa dieta jest najważniejszym zadaniem, jakie postawiłam sobie, jakiś czas temu, gdy przeprowadziliśmy się do Niemiec. Zewsząd atakują nas chemiczne dodatki, które znajdują się dosłownie wszędzie.

Wraz z pojawieniem się mojej córki na świecie postanowiłam sobie ograniczyć chemię i jej dodatki w żywności, którą podaję całej mojej rodzinie, a w tym także córce.

Na temat żywności przeczytałam mnóstwo książek, jedne wykluczały się wzajemnie, inne straszyły i jasno mówiły, że wszystko co jemy to trucizna, ale bardzo niewiele publikacji podawało jasno i wyraźnie to czego należy unikać w żywności, a co może w niej się znajdować i nie jest zagrożeniem dla naszego zdrowia.


Dopiero książka Julity Bator "Zamień chemię na jedzenie*" wyjaśniła mi po kolei co znajduję się w tym co kupujemy i w tym co znajduje się na sklepowym półkach. Podaje również bardzo proste przepisy na własnoręcznie zrobiony keczup, dżem i wiele innych produktów, za którymi przepadają nasze dzieci.
Autorka rozwiewa wiele mitów i dokładnie wyjaśnia na czym polega świadome kupowanie produktów spożywczych.


Książkę tą polecam każdemu, komu zależy na zmianie dotychczasowej diety i każdej mamie, która uważa, że podawanie serków bądź innych produktów podawanych w reklamach, jest zdrowym sposobem żywienia, ja sama doznałam ogromnego szoku i dopiero teraz widzę, jak bardzo myliłam się, myśląc, że wiem wszystko o zdrowych produktach."


4 komentarze:

  1. To moze ty nam zdradzisz kilka tajników :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co przeczytałam o parówkach, albo o tym ile "zdrowia" jest w serkach trochę mnie do nich obrzydziło. Należę do osób, które nie mają fioła na punkcie super zdrowego odżywania, ale jak zaczełam czytać składy to doszłam do wniosku że może faktycznie coś w tym jest. Np. cukier jest w 90% produktach, które kupuje, a nie wiem czy jest on zdrowy?

      Usuń
  2. Czytałam o tej książce, jej samej jeszcze nie ;) Zbiera dobre recenzje zdaje się ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widze podobne mamy zainteresowania :D

    OdpowiedzUsuń